Płatnik Manager - nowy dodatek do Płatnika

W naszej ofercie pojawił się nowy program - dodatek do programu Płatnik 9, 10 pod nazwą 'Płatnik Manager' pozwalający na większą automatyzację comiesięcznych procesów związanych ze sporządzaniem deklaracji rozliczeniowcyh oraz zarządzaniem danymi zawartymi w bazach programu Płatnik.

Prowadzisz biuro rachunkowe? Zajmujesz się rozliczeniami ZUS? Obsługa powtarzalnych czynności sprawia problem i nie masz nad nimi kontroli? Sporządzasz korekty dokumentów rozliczeniowych? To program 'Płatnik Manager' jest dla Ciebie.

W czym może mi pomóc i dlaczego powstał? Z zasady program Płatnik służy tylko i wyłącznie do spełnienia obowiązku jaki na płatnikach składek ciąży wobec ZUS. Skonstruowany jest pod kątem zapewnienia sporządzenia poprawnych deklaracji zgłoszeniowych nie dając w zasadzie żadnych możwliwości korzystania z danych w nim zawartych dla celów innych niż wysyłka deklaracji. Na bazie obeseracji i własnych doświadczeń zebranych w jedną całość zbudowaliśmy program, który ma usprawnić pracę z Płatnikim szczególnie płatników czy firm obsługujących więcej niż jeden podmiot. 

Program pozwala na pracę z wieloma bazami danych zarejestrowanymi w programie bez konieczności instalowania samego programu Płatnik, współpracuje z bazami Access jak i SQL.

Całą funkcjonalność programu można podzielić na 4 grupy:

  • analityczną
  • generacyjną
  • raportującą
  • administracyjną

Co wchodzi w skład poszczególnych grup:

Grupa analityczna

  • Analizator wysyłki dokumentów do ZUS
    Moduł pozwalający na śledzenie zaawansowania wysyłki dokumentów rozliczeniowych dla wszyskich płatników składek
    zarejestrowanych w bazie danych do ZUS - podaje pełne informacje o statusach, datach sporządzenia dokumentów
    rozliczeniowych, datach wysyłki do ZUS, odebrania potwierdzenia. Pozwala to na sprawdzenie w jednym miejscu
    w sposób przekrojowy bez konieczności wybierania do kontekstu poszczególnych płatników czy dokumenty rozliczeniowe
    zostały wysłane do ZUS.
  • Analiza IWA
    Moduł generuje pełną informację związaną z koniecznością sporządzenia deklaracji IWA za dany rok dla wszystkich
    płatników znajdujących się w bazie danych. Na tej podstawie wiemy dla jakiego płatnika istnieje obowiązek sporządzenia
    informacji IWA oraz wiemy jaką liczbę ubezpieczonych i ewentualnych wypadków musimy w niej wykazać.
  • Przegląd dokumentów - rozliczeniowych i zgłoszeniowych
    Moduł umożliwia przegląd wszystkich dokumentów zgłoszeniowych i rozliczeniowych z możliwością dowolnego filtrowania
    i grupowania oraz eksportu do plików Excel. Dla płątników uczestniczących w IPP jest możłiwość przeglądania i eksportowania
    danych zgłoszeniowych otrzymanych z ZUS

Grupa generacyjna

  • Tworzenie dokumentów rozliczeniowych
    Na podstawie dowolnego okresu rozliczeniowego możemy utworzyć dokumentu rozliczeniowe dla dowolnego innego okresu (nowe lub korygujące) dla wybranych lub wszystkich płatników. Opcja przydatna w sytacji tworzenia dokumentów rozliczeniowych dla wielu płatników jeżeli nie dysponujemy programem płacowym z którego imporujemy dane. Przyśpiesza to proces sporządzenia kompletów rozliczeniowych i przygotowania ich do wysyłki
  • Tworzenie dokumentów rozliczeniowych dla okresu
    Generowanie zestawów rozliczeniowych dla zadanego okresu czasu. Za pomocą tego kreatora możemy wygenerować za dowolny okres czasu (z przedziału od-do) dokumenty rozliczeniowe korygujące. Funkcja ta szczególnie przydatna jest w sytuacji sporządzania korekt deklaracji na podstawie np. protokołów pokontrolnych ZUS. Mamy tutaj również możliwość skorygowania w trakcie tworzenia korekt składek na FP i FGŚP np. w sytuacji gdy kwotę składki musimy skorygować lub wyzerować wskutek braku konieczności opłacania tej składki przez prowadzącego działalność gospodarczą.
  • Generator płatności
    Moduł zarządzający dystybucją informacji o płatnościach dla płatników składek. Za jego pomocą możemy wygenerować dokumenty płatnicze dla poszczególnych płatników w postaci przelewów lub przekazów bankowych, jak również dokonać wysyłki informacji o kwotach za pomocą poczty e-mail. Każda wysyłka informacji jest rejestrowana i pozwala na szybkie sprawdzenie informacji przekazanych płatnikom.
  • Import atrybutów / kasowanie atrybutów
    Opcja pozwalająca za pomocą specjalnie przygotowanego pliku ustawienie w kartotece ubezpieczonego pozycji atrybutów pozwalając na przypisanie ubezpieczonych do działów, jednostek organizacyjnych lub dowolnych innych kryteriów co ułatwia filtrowanie np. ubezpieczonych do wydruku informacji rocznej
  • ZUA/ZCNA -> XML
    Możliwość eksportu danych ubezpieczonych do plików XML z jednoczesną możliwością zmiany danych identyfikacyjnych płatnika. Opcja przydatna w sytuacji konieczności przeniesienia ubezpieczonych między dwoma płatnikami składek

Grupa raportująca

  • Informacja roczna dla ubezpieczonego - IR (dawne RMUA)
    Alternatywny raport dla tego umieszczonego w samym programie Płatnik. Raport drukuje w formie tabelarycznej zestawienie składek ZUS z całego roku. Informację roczną płatnik składek zobowiązany jest do przekazania ubezpieczonemu do konca lutego następnego roku za rok poprzedni. Cechą wyróżniającą nasz raport jest jego skondensowana postać (tylko 1 kartka) przy jednoczesnym zachowaniu wszelkich wymogów jakie musi ten raport zawierać zgodnie z rozporządzeniem MPiPS.
  • Raport RSA
    Rozbubdowana analiza absencji wykazywanych w raportach RSA - raport pozwala na zestawienie i grupowanie wg rodzaju absencji, lat jak i dat ich powstawania. Zestawienia można wydrukować jak i dokonać eksportu do plików excel. Raport szczególnie pomocny przy wypisywaniu świadectwa pracy dla pracownika.

Grupa administracyjna

  • Parametry
    Ustawienia parametrów dla poszczególnych płatników składek - okres obowiązywania, zakres informacji płatniczych, adresy wysyłki informacji dla wiadomości e-mail
  • Archiwizacja baz Płatnika
    Moduł archiwizacji baz programu Płatnik. Za jego pomocą możemy dokonać w łatwy i wygony sposób archiwizacji baz danych bez konieczności szukania gdzie dana baza znajduje się na dysku.
  • Ustawianie bazy roboczej dla programu Płatnik
    W sytuacji gdy korzystamy z wielu baz danych programu Płatnik za pomocą Managera Płatnika możemy dokonywać wygodnego przełączania pomiędzy bazami - nie jest wtedy konieczne ręczne przełączanie baz w samym Płatniku 
  • Odczyt hasła administratora / haseł do bazy / blokowanie wymuszonej zmiany hasła
    Zamieszono przydatne narzędzia ułatwiające dostęp do zagubionych lub zapomnianych danych jak i zmianę opcji samego programu Płatnik

 

Wersję demonstracyjną programu można pobrać w dziale 'Pliki do pobrania' - 'Dodatki do programu Płatnik


 Licencjonowanie i cennik